Muzica

Sa presupunem ca se va lansa curand un site de muzica. Muzica exclusiv romaneasca.

Sa presupunem ca toata muzica pusa acolo va fi (aparent) gratuita - adica utilizatorul nu va plati pentru asta decat daca va vrea sa o downladeze, insa artistii si casele de discuri vor fi platiti (din banii de pe reclamele afisate pe site).

Sa presupunem ca aceasta muzica va fi sub forma de live streaming - precum pe YouTube sau Trilulilu..

Sa presupunem ca, in acest moment, 80% din artistii romani au semnat deja contracte pentru acest site, si au acceptat sa aiba muzica uploadata pe el. Deoarece muzica lor este deja pe Internet, iar atunci cand cineva iti propune un mijloc de a si scoate bani din asta si de a controla pirateria cat de cat… accepti. Deoarece oricum nu se mai vand discuri in ziua de azi, si toata lumea stie asta. Cu alte cuvinte, acest site va fi nu numai gratuit, ci si legal.

Sa presupunem ca veti gasi acolo toate albumele vechi ale artistilor romani, dar contractele sunt semnate si pentru urmatoarele albume pe care le vor lansa, si ca oricine va putea uploada din ele liber.

Sa presupunem ca veti putea face si playlisturi cu aceasta muzica - un playlist numai cu melodii vechi de exemplu, sau numai cu melodii pentru Valentine’s Day, sau melodii de ascultat in masina, si sa le trimiteti si altor prieteni… Playlisturi cu melodii favorite, pe baza carora sa se faca sondaje sa se observe preferintele muzicale, iar pe baza acestor preferinte sa primiti stiri si reclame targetate. De exemplu: daca voi aveti in playlist majoritar melodii dance si putin r’n'b, sa va puteti abona sa primiti informatii legate de formatii de dance, si cateva si din r’n'b! Ce rost ar avea sa primiti si din rock, cand voi aveti in playlisturi alt gen de muzica?

Iar asta e doar un mic preview, pe langa multe alte chestii pe care le vom ‘presupune’ si in alte dati… ;))

Ce va intreb eu pe voi acum: Credeti ca Romania este pregatita pentru asa ceva? Internetul a evoluat foarte mult in ultimii ani… Dar daca nu acum, atunci cand? Cand vor fi toti artistii si casele de discuri constienti ca sunt in pierdere si trebuie gasita o solutie? O fi asta solutia? Eu cred ca da… Voi ce credeti, este asta viitorul?

43 comentarii

  1. Andrei a scris la data de 3.3.2008, ora 1:38 pm

    Da, da, da si da.

    Sa lanseze o data e-ok


  2. Pyuric a scris la data de 3.3.2008, ora 1:39 pm

    ^ still working on it, dupa cum se vede :))


  3. kmeleon a scris la data de 3.3.2008, ora 1:52 pm

    este viitorul, ca le place sau nu artistilor ;) … sunt convinsa ca sunt multi care nu cumpara albume pentru simplul fapt ca nu le place decat o piesa, sau doua, si atunci se gandesc ca nu merita sa-si cheltuie banii pentru ca oricum fac rost de ea


  4. pcdfan a scris la data de 3.3.2008, ora 2:15 pm

    eu cred ca o sa prinda…dar nu la noi….

    consider ca mentalitatea romanilor este de vina , ei ar asculta piesa dar ma indoiesc ca ar downloada-o!

    in strainatate functioneaza….


  5. Pyuric a scris la data de 3.3.2008, ora 2:18 pm

    ^ N-are importanta daca downladeaza sau nu, e streamingul oricum :) Gandeste-te cati folosesc YouTube sau Trilulilu… Dar imagineaza-ti o varianta legala, in care artistii primesc bani scosi din publicitatea facuta pe site…


  6. eve a scris la data de 3.3.2008, ora 2:24 pm

    pentru mine asta este deja o solutie; de ce sa cumpar un album intreg cu cateva sute cand oricum albumul este compus din 2 -3 piese, alte 2-3 remix-uri si alte 2 cover-uri si uite gata albumul de 10 piese; mai bine intru pe un site de tipul asta si-mi cumpar exact piesele care ma intereseza la o calitate ok; sistemul e super daca il faceti prin sms in parteneriat cu o companie de telefonie, mai la-ndemana decat prin card+piesa pusa de jumate pt ascultare++++
    spor la treaba :) !


  7. kmeleon a scris la data de 3.3.2008, ora 2:25 pm

    eu zic ca o sa prinda, mai ales pentru clipurile in premiera … toata lumea vrea sa asculte noutatile


  8. Pyuric a scris la data de 3.3.2008, ora 2:26 pm

    Eve, aia cu downloadul si plata e doar o varianta, utilizatorul poate si sa rezume doar la ascultat si atat, cum fac eu de exemplu pe YouTube, de n-am mai downloadat o piesa de pe oDC de vreun an…

    Adevarul e ca in Romania albumele se cam fac la plesneala, nu ca in afara unde se lucreaza ani grei la ele si au numai piese una si una, si cred si eu ca nu merita sa le cumperi pe toate.


  9. PiticStyle a scris la data de 3.3.2008, ora 3:01 pm

    Ideea ta e buna dar nu stiu cat de multi bani se vor scoate din publicitate incat sa fie multumit fiecare artist si nu ma refer la adsense s-au campanii de acest gen!

    Piraterie va exista intotdeauna si se vor realiza programe care sa extraga mp3-ul din Flash exact cum e Trilulilu Downloader! Ideea e bune, asteptam sa o pui in practica… personal as cumpara piesele care imi plac! (piese nu albume, majoritatea albumelor au 2, 3 piese ok, restul de umplutura)


  10. Pyuric a scris la data de 3.3.2008, ora 3:08 pm

    Iti dai seama ca nici nu se pune vorba de AdSense :P Casele de discuri tre sa fie multumite, deoarece ei oricum pierd foarte multi bani din cauza pirateriei, iar atunci cand vine cineva si ofera sa iti dea bani ca sa iti puna piesele legal pe net….

    Nu o sa pun eu personal ideea in practica, ci un artist :) Se lucreaza la site inca de anul trecut, o sa fie curand lansat… o sa revin cu detalii :P


  11. Julie a scris la data de 3.3.2008, ora 3:19 pm

    eu cred ca da….tinerii sunt receptivi la tot ce inseamna it , internet etc….si artistii sunt cei care trebuie sa constientizeze ca piata muzicala trebuie sa se mute de la taraba sau raft in planul virtual.


  12. Ada a scris la data de 3.3.2008, ora 3:27 pm

    Off topic: M-ati tampit cu Trilulilu Downloader. :)) Exista Real Player 11! Hello?


  13. maktub a scris la data de 3.3.2008, ora 3:31 pm

    si de ce n-ati spus k e vb de e-ok.ro? doar se stie


  14. Pyuric a scris la data de 3.3.2008, ora 3:52 pm

    ^ de 3 saptamani tot fac teasere precum acesta, ai si tu rabdare :D


  15. Edi a scris la data de 3.3.2008, ora 3:55 pm

    exact. las-o pe ea sa spuna despre ce este vorba. ne tine in suspans si e mai bine asa.

    hai, Pyuric, ne inciti?? :))


  16. maktub a scris la data de 3.3.2008, ora 4:08 pm

    nu e vb de rabdare…doar k florin a zis deja pe blogu lui ;))


  17. Pyuric a scris la data de 3.3.2008, ora 4:12 pm

    Iar Monden.info are putini cititori comuni cu Florin, asa ca tre sa prezint proiectul pentru toti cititorii nostri, sa se inteleaga ca lumea :)


  18. Ultra scurte | de ce? blog a scris la data de 3.3.2008, ora 4:53 pm

    [...] anticipeaza bine viitorul muzicii. Si Nine Inch Nails dau drumul la noul album pe [...]


  19. banditul a scris la data de 3.3.2008, ora 5:23 pm

    Bineinteles ca asta este viitorul muzicii. Incet incet trebuia sa se ajunga aici. Nu stiu daca Romania este neaparat pregatita pt asta, dar cu timpul se va ajunge departe. Imi place la nebunie tot ce am auzit pana acum despre noul e-Ok, nu mai trebuie sa spun ca astept cu sufletul la gura sa vad ce se pregateste de atata timp! Ma bucur ca au fost cerute si opiniile utilizatorilor site-ului si ca se incearca un proiect asa ambitios. Sper sa reuseasca, sunt convins ca va fi un succes! :)


  20. Vlad a scris la data de 3.3.2008, ora 5:40 pm

    Ideea e foarte ok, dar nu cred ca o sa prinda prea bine pentru ca, din punctul meu de vedere, nu avem artisti atat de buni incat sa atraga lumea.
    Deja oamenii sunt obisnuiti cu YouTube-ul(unde poti sa asculti/vezi orice: muzica romaneasca si straina, trailere de filme etc) Deci acest proiect nu ar aduce prea multe in plus pentru un posibil “client”. Si da,din nefericire, oamenii nu sunt interesati daca artistul castiga sau nu bani din asta.
    Si inca o chestie: Banii (din reclame, nu din download) trebuie impartiti proportional cu numarul de vizualizari. In aceste conditii artistii care nu strang accesari o sa fie tentati sa renunte, sau gresesc? Daca da, imi cer scuze. Nu vreau sa supar pe nimeni dar asa vad eu treaba asta


  21. DeeDee a scris la data de 3.3.2008, ora 5:43 pm

    eu cred ca da, este pregatita. suntem o tara saraca, in care (aproape) toata lumea are (minim un) telefon mobil. :D cum era reclama cu spalatorul de parbriz care ii arata soferului ca are 9 frati pe un touchpad sau asa ceva :)) ‘da matale singur zoom’ plus ca pe net ati vazut ca intra si lelea safta, deci… of course 8->


  22. Pyuric a scris la data de 3.3.2008, ora 5:45 pm

    @Vlad: UCMR-ul face asa: se dau bani proportional cu difuzarile la radio si tv… Iar reclama va fi targetata, ceea ce inseamna mult mai multi bani :)

    Pe YouTube nu gasesti chiar orice - nu gasesti toate melodiile romanesti, nu gasesti melodiile vechi de ex, nu gasesti toate videoclipurile, sau daca le gasesti, e posibil sa le gasesti praf - numai casele de discuri le au la calitate mare. Daca le-ai avea pe toate la un loc, la calitate buna, si sa fie si legale, de ce nu ai folosi acel site? :| Trilulilu sau YouTube pot fi oricand date in judecata, si sa piarda procesul… Poate ca site-ul nu ar avea succesul asteptat chiar de la inceput, poate ca e prea devreme pentru Romania, dar in viitor…


  23. qpaul a scris la data de 3.3.2008, ora 5:59 pm

    Sunt ferm convins ca dupa ceva timp de la lansarea site-ului, cand oamenii vor afla de el, va avea succes. Romania chiar are nevoie de asa ceva. Si in plus, atata timp cat reclamele vor fi targetate si castigul va creste :D

    In concluzie, mi se pare o idee foarte buna. Acum astept site-ul sa vad calitatea lui (desi sunt sigur ca va avea o calitate buna) ;)


  24. zetu a scris la data de 3.3.2008, ora 6:23 pm

    Greu de realizat un asemenea proiect. Chit ca ar fi unul revolutionar. Dar sunt o droaie de factori ce trebuie luati in calcul. Daca n-a aparut in afara, pana acum, un asemenea proiect.. nu-mi prea vine a crede ca va aparea tocmai in Romania.
    Oricum, succese celor care-si bat cap cu proiectul, daca vor reusi sa-l puna pe picioare, vor fi pe cai mari.


  25. pcdfan a scris la data de 3.3.2008, ora 7:52 pm

    concluzia e ca are sanse mari. eu cred in proiectul asta si chiar vrea sa se realizeze!

    dar totusi…nu se gandesc sa-i schimbe numele?e-ok suna cam…:-? nepotrivit?


  26. qpaul a scris la data de 3.3.2008, ora 8:45 pm

    ^ Sa sti ca ai mare, mare dreptate. Si mie mi se pare ciudatel numele pentru un site cu muzica. Daca ramane aceasta, e ok, nu ma dau cu capu’ de pereti :))


  27. Florin Grozea a scris la data de 3.3.2008, ora 9:03 pm

    @pcdfan: “Muzica gratuită e OK” - adică putem avea gratuit ÅŸi legal, aceste două concepte nu se exclud. Deci e-OK aÅŸa! :-)

    Vezi ÅŸi exemplul Radiohead, sau Nine Inch Nails (chiar azi au dat drumul la album gratuit ÅŸi legal pe ghosts.nin.com)


  28. tibi a scris la data de 3.3.2008, ora 9:58 pm

    Imi suna destul de bine acest proiect si cred ca daca se va materializa ar putea avea un real succes.


  29. pcdfan a scris la data de 3.3.2008, ora 10:03 pm

    @florin….i see:-? very interesting…:-?

    tot ce pot sa zic e ca astept mai multe informatii despre proiect!merita!


  30. Albert a scris la data de 3.3.2008, ora 11:31 pm

    totusi youtube e de cativa ani , daca era chiar foarte ilegal nu mai exista de multa vreme, e in interesul artistilor promovarea online prin clipuri. Daca vreo persoana urca vreun clipulet iar compania care il detine il denuta , cei de la youtube pur si simplu sterg clipul.

    cat despre acest proiect e-ok.ro … degeaba faci contract cu artistii daca casele de discuri respective nu cunosc acest lucru , ar trebui facut contractul cu casa de discuri direct nu ? sau poate asa o sa se faca si nu am inteles eu bine ?

    eu unul nu cred ca o sa aiba succes cel putin cativa ani (in Romania), de viitor e foarte bun proiectul, oricum succes !


  31. Pyuric a scris la data de 3.3.2008, ora 11:33 pm

    Cu casele de discuri a fost facut contractul.


  32. Over1 a scris la data de 4.3.2008, ora 12:17 am

    daca si cu casele de discuri a fost facut contractul inseamna ca e big time shit. foarte tare. big congrats!
    totusi ramane o problema: acest site implica doar casele de discuri? si daca da, unde vor intra artistii independenti. Florin mai sus a pomenit de ultimul album NIN oferit pe net. NIN condamna major discs labels. where does that leave us?


  33. banditul a scris la data de 4.3.2008, ora 12:27 am

    Daca tot s-a aflat ca e vorba de e-OK, intrati si pe blog la Florin, si pe site-ul e-OK.ro si mai aflati acolo detalii, mai ales ca zilnic apare cate un filmulet nou (alta idee super tare!!). Btw, nu mai e mult pana pe 15 :D


  34. Horia a scris la data de 4.3.2008, ora 3:20 am

    Artisti independenti isi vor putea promova melodiile pe site, e dreptul lor asupra melodiilor, cred ca asta e ultima problema a site-ului :)


  35. Florin Grozea a scris la data de 4.3.2008, ora 9:16 pm

    Cum zice şi @Banditu, intraţi pe http://www.e-Ok.ro unde sunt deja 20 de episoade video (de maxim 2 minute fiecare) în care afli povestea construirii acestui site.


  36. Edi a scris la data de 4.3.2008, ora 10:33 pm

    trebuia sa asteptati anuntul lui Pyuric. sunt teasere, preview-uri. mi se pare aiurea ca stricati surpriza pentru unii >:P


  37. Pyuric vorbind despre e-Ok.ro (preview) a scris la data de 10.3.2008, ora 10:16 am

    [...] eu Discutand cu Florin despre site-ul de muzica & social networking de care va tot vorbesc de ceva timp incoace, si de care sunt din ce in ce mai entuziasmata: e-Ok.ro ! Inregistrarea a fost [...]


  38. Andrei a scris la data de 11.3.2008, ora 4:32 pm

    Probabil ca au semnat cei 80% de anonimi care nu sunt ascultati de nimeni ;).
    Daca vor sa aibe succes trebuie sa il umple cu manele. De fapt sunt 2 variante sa aibe succes: manele sau email/google spam :P


  39. Pyuric a scris la data de 11.3.2008, ora 4:47 pm

    Anonimi? Lol. Aia anonimi nici nu au case de discuri. Nu, era vorba de 80% din mainstream ;) Sa stii ca cei care asculta manele inca mai cumpara cd-uri sau casete, nu prea intra in targetul Internetului, deci nu ai nevoie de manele ca sa ai succes online cu un asemenea proiect. Iar pentru spam exista amenzi… mari.


  40. kraft a scris la data de 19.3.2008, ora 12:15 am

    Va mai dura putin insa asta e viitorul!


  41. DFB a scris la data de 19.8.2008, ora 4:47 pm

    Ye, nu am avut rabdare sa caut postul cu “eOK lansat!” asa ca-mi las of-urile pe aici.

    Imi place ca ati acoperit in mare cam tot ce tine de artist, de la discografie la biografie si clipuri. Bravo!

    Ce mi-ar mai trebui (oh, pretentiosul de mine):
    - Ar fi mult mai cu clasa ca la discografie sa afisati albumele doar si nu simplu, cu thumb-uri, unul sub altul cu informatii despre fiecare. E oricum pus un playlist in dreapta, pentru single-uri sau alte melodii avem metode, milioane.
    - De foarte multe ori poza cu artistul e distrusa de banda aia, de ce a trebuit s-o trageti asa si n-ati putut s-o puneti orizontal sub poza? :P - Sub poza, puteti adauga un basic info (data infiintarii, membrii formatiei sau numele real al artistului, genul muzical, eu stiu ?)

    Mi-or mai veni, nu prea am timp acum si probabil sugestiile raman la stadiul de sugestii dar eOK. Va pupa DFB.

    P.S. Am vrut sa sugerez si un look mai personal asa dar aici discutia e lunga si probabil nu sunt eu cea mai potrivita persoana care sa comenteze.

    Mi-ar placea sa vorbim mai in detaliu, v-as putea arata niste chestii.


  42. Pyuric a scris la data de 19.8.2008, ora 8:10 pm

    Foarte tari sugestiile :D Multumiiiim! Pe foarte multe le pregatim si noi deja, si promitem ca se vor schimba multe odata cu designul nou (adica in 2-3 saptamani).


  43. DFB a scris la data de 20.8.2008, ora 7:10 am

    Aia asteptam mai mult, un design nou. Am sugerat detaliile discografiilor tocmai pentru ca in mare eOK inlocuieste raftul cu cd-uri stii? Nici eu nu prea mai cumpar dar imi place sa aflu detalii despre ce ascult. eOK, va pupa Ciobi.


Lasa un comentariu